Марин Тачков - "Парите миришат" и "Писмо от бай Спас до света"

КОНКУРС ЗА СЪВРЕМЕННА АНТИКАПИТАЛИСТИЧЕСКА И СОЦИАЛНА САТИРА


Парите миришат...


Парите миришат!
Но кой да ти каже -
дали на дар свише,
дали на продажност?

На труд, на почтеност,
на дълг, на измама,
на глад, на лишеност,
на страст, на измяна...

Парите миришат -
на смърт, на отрови,
на кръв, на убийства,
на робски окови...

Но ти не разбираш.
И с радост ги вземаш...
И нищо не спира
"добрата" Система...

Марин Тачков, 26 август 2016 г.


Писмо от бай Спас до света


Разбрах, че бай Спас от Голяма Неволя
написал писмо... до света:
"С инфаркт съм. Но честно, сърцато говоря.
Размислям, общувам, чета...

Макар че съм трудноподвижен, аз виждам -
животът кърви. И вони...
Светът е безумен. Потопът приижда -
с отрови, разврат и войни...

С народите властници луди играят
на карти. Хазартно, безспир...
Банкери раздават парите. Нехаят
кой повече кръв е изпил...

Не искам на разни боклуци да служа,
да слушам лъжи след лъжи!...
И плюл съм на НАТО, на Евросъюза,
на всички продажни души!...

Аз партия нямам. Духът ми е волен.
Презирам престъпната власт...
Безсрамници, старият български корен
не ще умре с мене! - Бай Спас..."

Писмото попаднало в еврочиновник.
Той казал си: "Ясно, човек...
Да пратим ли още боклуци, отрови?
Лекарства... Дори и ковчег..."

Марин Тачков, 21 юли 2016 г.